Dla wzmacniania świadomości na rynku oraz premiowania szczególnych osiągnięć w obszarze zarządzania zgodnością, zarówno osób indywidualnych, jak i dorobku całej organizacji, zainicjowany został coroczny konkurs „Compliance Awards”, w którym wybierane są osobowości oraz projekty compliance o unikalnym charakterze. Nagrody wręczane są podczas uroczystej gali, która w tym roku odbyła się dn. 05.10.2023 r. w Warszawie. W tym roku nagroda przypadła mnie i firmie, w której od 3 lat sprawuję funkcję Managera Compliance w Europie Środkowo Wschodniej, czyli w Herbalife.
Pisałem o tym szerzej na moim profilu LinkedIN i dziękowałem wszystkim,
którzy się do tego przyczynili. Dziś jednak, dobry miesiąc od przyznania mi
tego tytułu chciałbym napisać coś więcej.
Gdy zaczynałem zajmować się zgodnością te 17 lat wstecz nie spodziewałem
się, że tematyka compliance tak dobrze zakorzeni się w naszej rzeczywistości. A
że powstanie społeczność ekspertów, którzy będą mgli się regularnie spotykać,
wymieniać doświadczeniami i w dodatku nagradzać swoje osiągnięcia nie marzyłem.
Cieszę się tę nagrodą i jednocześnie tym, że compliance powoli zdaje się
ukorzeniać. Że firmy coraz częściej, o czym świadczą badania Instytutu Compliance
i Wolters Kluwer (czekamy na nowe badanie!), dostrzegają wartość w inwestowaniu
w systemy compliance i w ludzi, którzy je dla nich tworzą. Więcej niż połowa
firm, które wdrożyły compliance w Polsce ma kapitał krajowy, a ponad 2/3 wdrożyły
compliance dlatego, że chciały, a nie były zmuszone obecnością na rynku
regulowanym. I to jest naprawdę powód do świętowania.
Może niedługo te same firmy i wiele innych dostrzegą wartość przewagi konkurencyjnej, jaką daje profesjonalnie wdrożony system compliance. Tak, jak dostrzega się to np. w USA. Dzięki certyfikacji ISO i dziś już pełnego spectrum rozwiązań ISO względem CMS można naprawdę zbudować rozwiązania, które nie tylko wzmocnią bezpieczeństwo form, ale też podniosą ich wartość rynkową, oczywiście w dłuższej perspektywie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz. Wszelkie reklamowe odnośniki wklejone bez uzgodnienia z autorem Bloga o compliance nie zostaną opublikowane. Podobnie z treściami nieodpowiednimi. Za treść komentarzy odpowiadają wyłącznie ich autorzy.